Od pięciu lat nie mamy nic do ukrycia

100 tysięcy zwiedzających w pięć lat ! Ten wynik stawia Centrum Wycieczkowe LECH przy poznańskim browarze wśród największych atrakcji turystycznych stolicy Wielkopolski. Na wrzesień, w którym przypada pięciolecie działalności centrum, zaplanowano nie tylko specjalne atrakcje dla kolejnych zwiedzających, ale i ofensywę reklamową.  

Centrum spośród innych ofert turystycznych Poznania wyróżnia jego interaktywna formuła na miarę XXI wieku – nie chowająca eksponatów w zamkniętych gablotach, pozwalająca na interaktywny kontakt z obiektem. A bezpośrednie obcowanie z produktem poprzez wszystkie zmysły to największa wartość piwnego centrum.

Inne niż wszystkie

– To co odróżnia nas od innych tego typu miejsc w Europie to fakt, że można wejść na teren browaru. Zwiedzający bezpośrednio przyglądają się procesowi produkcji piwa w poszczególnych działach browaru,  dotykają surowców, a każda wycieczka prowadzona jest przez przewodnika – eksperta, który doskonale zna nie tylko proces produkcji piwa, ale także przekazuje wiele anegdot i ciekawostek dotyczących kultury piwnej – wyjaśnia Alicja Domagała, Koordynator Centrum Wycieczkowego LECH.

Turyści z kraju i zagranicy mogą także skorzystać z bogatej oferty gier i zabaw multimedialnych, które w atrakcyjny sposób pokazują piwny świat. Trójwymiarowy film o browarze, gra w elektroniczne kapsle, czy wysyłanie maila z gigantycznej puszki mailowej do przyjaciół gwarantują doskonałą zabawę. Dociekliwi mogą wziąć udział w quizie wiedzy o złocistym trunku, w którym nagrodą jest dodatkowe piwo.
Ostatnim, bardzo ważnym elementem wycieczki jest degustacja piwa w pubie.
– Podkreślamy w ten sposób, że właśnie tutaj i teraz można spróbować piwa, którego produkcję prezentowaliśmy – dodaje Alicja Domagała.
Z pubem sąsiaduje sklep, w którym każdy może wybrać sobie pamiątkę spośród wielu piwnych gadżetów.

Goście, goście…

Przed pięcioma laty było to pierwsze piwne centrum w Polsce. Nowoczesna forma pokazywania turystycznych atrakcji sprawiła, że od początku jego istnienia cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Wśród stu tysięcy gości byli między innymi przedstawiciele władz, uczestnicy kongresów naukowych i dziennikarze.
Centrum Wycieczkowe LECH  jest członkiem Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej i aktywnie uczestniczy w jej projektach. Wśród wspólnych, udanych przedsięwzięć znalazły się m.in. akcja „Poznań za pół ceny”, organizacja study tours dla dziennikarzy zagranicznych po Poznaniu i realizacja filmu promocyjnego o Poznaniu dla brytyjskiej telewizji Travel Channel.

Częstymi gośćmi centrum są także grupy studentów, dla których przygotowano wycieczki edukacyjne z konkretnych obszarów wiedzy: technologii produkcji, ochrony środowiska czy zarządzania jakością. Jest co oglądać – wszak poznański browar jest jednym z najnowocześniejszych w Europie.

– Cieszą nas także wizyty mieszkańców Poznania, którzy browar kojarzą jednoznacznie z piwem LECH.  Centrum Wycieczkowe to świat marki LECH: począwszy od wystroju pubu, sal i gier multimedialnych a skończywszy na pamiątkowych gadżetach i degustacji piwa LECH w pubie – mówi Koordynator.

Ale centrum to nie tylko wycieczki. Organizowane są tu również spotkania związane ze sztuką degustacji piwa, sezonowe eventy i akcje marketingowe.

Urodzinowa oprawa

Każdy, kto odwiedzi Centrum Wycieczkowego LECH we wrześniu, otrzyma specjalny prezent. Z jubileuszem związana jest również wrześniowa kampania reklamowa, którą między innymi zobaczyć można na billboardach, citylightach i środkach komunikacji publicznej w Poznaniu.

– Kampania pokazuje, że browar w Poznaniu jest jednym z najnowocześniejszych w Europie, swe sukcesy osiąga dzięki pracy świetnych specjalistów w zakresie produkcji i degustacji, a fachowcy gwarantują również wyjątkową atmosferę w Centrum Wycieczkowym – przekonuje Alicja Domagała.

Ale to nie wszystkie działania zapowiedziane na ten miesiąc. Już 5 września na poznańskim Starym Rynku otwarta zostanie wystawa fotografii browaru, która potrwa przez cały miesiąc. Zapraszamy!12